Assalamualaikum. Dear reader,the blog is not aimed for gaining publicity, the highest rating, the most comments, the most 'like', and not even to promote my life. Ijust write what i like and what i think is right, and what i like to share. i am not hoping for you, dear reader to read and to comment. but you, dear reader can read and can comment if you, dear reader loves to do so. just hoping, the posts can give benefits to me, and to you, dear reader. if not, dont bother continue reading. thanks for reading, dear readers.

Therefore remember Me (by praying, glorifying,). I will remember you, and be grateful to Me(for My countless Favours on you) and never be ungrateful to Me. [Al-Baqarah : 152]

Saturday, April 21, 2012

5 years have gone.

Bismillahirrahmnirrahim.

Salam alayk peeps.

Ceh. punya lar mengelat-mengelat nak jumpa ol' buddies from primary school, akhirnya pergi jugak jumpa diorang lepas Si Aqish mengadu kat Ibu. Kerek betuii Aqish. Mula-mula bagi alasan lar pada Ibu, tak ada mood lar, penat lar, malas la.sekali kau pagi-petang-siang-malam Ibu bebel suruh pergi keluar. So. set the date dengan aqish, sabtu nie, which is tadi..haha pergi jumpa die kat Condo die.Since Ibu ada sekolah ganti tadi, so it was just fine to send me tu Danau Impian Condo yang dekatnya beberapa kaki jer dari SK Taman Desa.

Ibu pun pergi sekolah lambat sebab, kitorang pergi pusing-pusing area Taman Desa.Haha..Ketua guru disiplin datang sekolah lambat,chill jer Ibu.Kata Ibu, bukan selalu.Haha..Sabtu pun kan. Then, beli nasi lemak untuk kite ngan untuk family Aqish sebagai buah tangan. ya larr..I came and crashed over her house pagi-pagi around 7.30 kat rumah die, mommy die pun tidur lagi, kot. Hahah..sorry Auntie Anita. Yang tak boleh blar nyer I wait for her to come down for about an hour. Sengal betul, nasib ada bawak buku, so tak ada lar bosan sangat tunggu. Tunggu aqish kat Cafe Uncle Mahfoz, segan jer masa Uncle Mahfoz tegur. ye larr, tak pernah kenal pun, tapi kenal lar his son and daughter walaupun tak sama umur.Oh. Uncle Mahfoz sangat friendly.

Then, kitorang pergi rumah Farhana, buat suprise, well she didn't notice me, masa kitorang datang sebab dia baru bangun tidur, Then bila die dah tak mamai, terkejut die! lawak lar muka Farhana. Bayangkan dah lima tahun kita tak jumpa suddenly when you wake up this morning your old buddy yang dah lima tahun tak jumpa ada kat dapur rumah. Suprise isn't it.Hahaha..we have a breakfast together, bukak cerita zaman-zaman sekolah .LOL. memang bising lar rumah die pagi tue. Nasib Bibik die relax jer.yang embarassing nyer( to me) rupanya abng die ada kat rumah. Malunya..malu sangat. rasanya pagi tue kito ada cerita benda bukan-bukan kot. huhu..malu.malu.malu..

Then kitorang keluar jalan-jalan, borak-borak, catching up each others. It was fun. I really enjoy it. tak puas. Gelak sakan kat kedai mamk tuh. Sedih jer dengar cerita saat-saat pemergian arwah Daniel. eh. not-yet muslim boleh panggil arwah ke?Too bad Mira wasn't around.I always fear to have this reunion actually. as I'm afraid of the awkward environment in the air. Memang lar kite ada chat kat cyber world tapi, tak sama dengan jumapa faca-to face, huh? Bila aqish cerita about the renion, the one that was hosted by Justin, Honestly, I'm a bit relieved i can't make it that day. I don't want that kind of reunion.You guys like..grouping. macam tu baik tak payah reunion. I just want us to be like we used to be.But what to do. 5 YEARS HAVE GONE, I couldn't expect we're still the same as before,huh?
But how different you guys turned to be, I just want to be friends with you guys. There's still lots of things to be shared. yang kelakarnya, korang inagtbudak sekolah agama macam ortodoks sanagt.Apa lar. And tengoklar next renion,nak pergi tak. teengok siapa yang datangWelll,. lepas Aqish cerita pasal Harishankar, teringin jugak nak tengok, how far has he changed.Kelakar bila ingat Aqish kata, die cakap "I'm different now".  huargh nak.nak sangat jumpa semua orang. Guys,pleace be nice to me. 

(^^)

1 comment:

Anonymous said...

wooohuuu~~~
tak citer pon eh..:P
untungla dpt jumpe kwn lame...
hehehe